Proposta de debat

Aquest bloc, anomenat cohesió grupal, és resultat d'un treball realitzat dins el marc de l'assignatura de Pedagogia Tecnològica de la Llicenciatura de Psicopedagogia de la Universitat Autònoma de Barcelona. Així considero que crear un apartat anomenat "proposta de debat" en el qual hi puguin participar tan els companys i companyes de l'assignatura com també tothom qui ho desitji esdevé una proposta molt rica i interessant. Conèixer i saber la opinió d'altres propostes sobre la cohesió grupal pot ajudar-me no només a millorar aquest bloc sinó també a ampliar-lo amb més idees en un futur.    

Així, les preguntes que plantejo a continuació representen el punt de partida d'una possible reflexió i debat:

  •  Creieu que les dinàmiques grupals i l'esport esdevenen eines per afavorir la cohesió del grup?
  •  Considereu que és important treballar la cohesió grupal dins l'aula? Per què?
  •  Quines altres metodologies penseu que el psicopedagog/a podria utilitzar dins l'aula per afavorir la cohesió dins d'un grup amb dificultats de relació?
  • Considereu que les activitats proposades per fomentar la cohesió del grup són una bona eina per treballar la diversitat dins l'aula?
  • Teniu experiències en grups poc cohesionats? Heu treballat la cohesió grupal en algunes ocasions? Com ha estat l'experiència? 

2 comentaris:

  1. No sé si respondre a les preguntes de debat proposades, però considero que és molt encertat proposar activitats i estratègies per afavorir la cohesió grupal. Sovint aquest és un contingut que forma part del currículum ocult que es transmet en la pràctica didàctica de molts educadors i educadores (no només en l'àmbit de l'educació formal sinó en la no formal). Considero que afavorint una bona cohesió grupal aconseguirem un major enriquiment del procés d'aprenentatge i de l'educació en valors.

    Gràcies per aquesta gran aportació!

    ResponElimina
  2. Com ha comentat la Patrícia, considero que és essencial treballar la cohesió grupal a l’aula, ja que aquesta afavorirà un bon clima d’aula i millorarà les relacions interpersonals i el procés d’ensenyament i aprenentatge.

    Per tal d’aconseguir una bona cohesió caldria promoure el diàleg, la resolució de conflictes a l’aula, la cooperació, l’escolta activa, la participació de tot l’alumnat en les diferents activitats d’aula, el treball en equip, etc.

    Gràcies per aquest espai de debat! :)

    ResponElimina